شرکت فناور شبیه ساز نصیر
منو فارسی منو
شبیه ساز رانندگی خودروی سواری

شبیه ساز رانندگی خودروی سواری

از سال ۱۳۸۶ ساخت شبیه سازهای رانندگی سواری و اتوبوس توسط این مجموعه آغاز گردید. به منظور القای دقیق تر حس رانندگی، سکوهای متحرک با ربات های سه درجه آزادی طراحی و ساخته شد تا راننده حس واقعی تری از شتاب ها و حرکات خودرو در شرايط مجازی داشته باشد. همچنین از چند نمایشگر با میدان دید بالا (۱۲۰-۱۵۰ درجه) برای پخش تصاویر استفاده گردیده است. در محیط مجازی، برخی از خیابان ها و معابر شهر تهران با تصویربرداری واقعی، شبیه سازی شده اند. همچنین جاده های پرخطر بین شهری (مریوان- سنندج) و آزادراه حرم تا حرم نیز شبیه سازی شده اند.

انواع شبیه ساز

بدنه با فریم فلزی

صندلی، داشبورد و سایر اجزای داخلی خودرو؛ فعال‌سازی کیلومتر شمار خودرو در موقعیت اصلی مشابه خودرو واقعی؛ فعال‌سازی دسته‌راهنما (راهنمای راست، راهنمای چپ، نوربالا، فلاشر و موارد دیگر) و سوئیچ خودرو؛ استفاده از پدال‌های واقعی خودرو (گاز، ترمز و کلاچ) با نصب سنسورهای زاویه‌سنج؛ استفاده از دنده شبیه‌ساز و همچنین امکان رانندگی به‌صورت دنده‌اتوماتیک (AutoGear)؛ ترمزدستی خودروی واقعی با عملکردی مشابه آن.

پراید یک چهارم

یک‌چهارم بدنه خودرو واقعی با صندلی، داشبورد و سایر اجزای داخلی خودرو؛ فعال‌سازی کیلومتر شمار خودرو در موقعیت اصلی مشابه خودرو واقعی؛ فعال‌سازی دسته‌راهنما (راهنمای راست، راهنمای چپ، نوربالا، فلاشر و موارد دیگر) و سوئیچ خودرو؛ استفاده از پدال‌های واقعی خودرو (گاز، ترمز و کلاچ) با نصب سنسورهای زاویه‌سنج؛ استفاده از دنده شبیه‌ساز و همچنین امکان رانندگی به‌صورت دنده‌اتوماتیک (AutoGear)؛ ترمزدستی خودروی واقعی با عملکردی مشابه آن.

پراید نصفه

نصف بدنه خودرو با صندلی راننده و کمک‌راننده، داشبورد و سایر اجزای داخلی خودرو؛ فعال‌سازی کیلومتر شمار خودرو در موقعیت اصلی مشابه خودرو واقعی؛ فعال‌سازی دسته‌راهنما (راهنمای راست، راهنمای چپ، نوربالا، فلاشر و موارد دیگر) و سوئیچ خودرو؛ استفاده از پدال‌های واقعی خودرو (گاز، ترمز و کلاچ) با نصب سنسورهای زاویه‌سنج؛ استفاده از دنده شبیه‌ساز و همچنین امکان رانندگی به‌صورت دنده‌اتوماتیک (AutoGear)؛ ترمزدستی خودروی واقعی با عملکردی مشابه آن.

شبیه‌ساز با کاربری تفریح و سرگرمی

بدنه خودروی کامل به همراه صندلی‌ها، داشبورد، کاپوت، صندوق‌عقب و سایر اجزای داخلی خودرو؛ فعال‌سازی کیلومتر شمار خودرو در موقعیت اصلی مشابه خودرو واقعی؛ فعال‌سازی دسته‌ راهنما (راهنمای راست، راهنمای چپ، نوربالا، فلاشر و موارد دیگر) و سوئیچ خودرو؛ استفاده از پدال‌های واقعی خودرو (گاز، ترمز و کلاچ) با نصب سنسورهای زاویه‌سنج؛ استفاده از دنده شبیه‌ساز و همچنین امکان رانندگی به‌صورت دنده‌اتوماتیک (AutoGear)؛ ترمزدستی خودروی واقعی با عملکردی مشابه آن؛ فعال‌سازی چراغ‌ها و پنل های داشبورد به‌صورت تزئینی

بدنه خودرو کامل تیبا

بدنه خودروی کامل به همراه صندلی‌ها، داشبورد، کاپوت، صندوق‌عقب و سایر اجزای داخلی خودرو؛ فعال‌سازی کیلومتر شمار خودرو در موقعیت اصلی مشابه خودرو واقعی؛ فعال‌سازی دسته‌راهنما (راهنمای راست، راهنمای چپ، نوربالا، فلاشر و موارد دیگر) و سوئیچ خودرو؛ استفاده از پدال‌های واقعی خودرو (گاز، ترمز و کلاچ) با نصب سنسورهای زاویه‌سنج؛ استفاده از دنده شبیه‌ساز و همچنین امکان رانندگی به‌صورت دنده‌اتوماتیک (AutoGear)؛ ترمزدستی خودروی واقعی با عملکردی مشابه آن؛ فعال‌سازی چراغ‌ها و پنل های داشبورد به‌صورت تزئینی.

جهت سفارش این محصول همین حالا تماس بگیرید.

مرکز شبیه ساز رانندگی نصیر، سابقه موفقی در طراحی و تولید انواع دستگاه های شبیه سازهای رانندگی خودروهای سبک، سنگین و ویژه دارد و همواره در تلاش است تا تمامی سفارشات مورد نیاز مشتریان محترم را با توجه به نیازشان، طراحی و تولید نماید.

سفارشی سازی محصولات

خدمات پس از فروش مادام العمر

پشتیبانی ۲۴ ساعته

قابلیت های کلی نرم افزار

  • مدل دینامیکی خودروی واقعی (۱۴ درجه آزادی)، شامل رفتارهای خودرو و محاسبه بلادرنگ (Real Time) معادلات دینامیکی؛
  • امکان تغییر شرایط جوی به‌صورت همزمان با رانندگی؛
  • امکان تغییر زمان شبانه روزی به‌صورت همزمان با رانندگی؛
  • شبیه سازی انواع محیط های مجازی درون شهری و برون شهری باقابلیت به‌روزرسانی؛
  • شبیه سازی انواع خودروهای مختلف، عابر پیاده و حیوانات مختلف در محیط مجازی؛
  • امکان تغییر و ایجاد سناریوهای جدید با بهره گیری از نرم افزار ویرایشگر سناریو.

اجزای اصلی شبیه ساز

سناریوهای قابل اجرا برای آموزش رانندگی

سناریوی تعیین سطح:

  • آموزش نحوه راه اندازی و به حرکت درآوردن خودرو؛
  • رانندگی آزاد در محیط قلقگیری جهت تعیین سطح.

سناریوهای آموزش اولیه:

  • سناریوی تعقیب خودرو با سرعت ثابت و متغیر برای تمرین و تسلط به پدال ها و کنترل خودرو؛
  • اجرای سناریو تعقیب خودرو با سرعت متغیر در شرایط لغزنده جهت تسلط و تمرین رانندگی در شرایط بارندگی.

سناریوهای آموزشی تکمیلی:

  • سناریوهای نیمکلاچ، به حرکت درآوردن خودرو در سربالایی، دور یک فرمان، دور دوفرمان، خروج از پارک و پارک دوبل؛
  • رانندگی در شرایط جوی مختلف و زمان های مختلف شبانه روز؛
  • کنترل خودرو در شرایط بریدن ترمز خودرو و استفاده از ترمزدستی برای کنترل خودرو.

سناریوهای تدافعی و ادراک خطر:

  • ترمز ناگهانی خودرو به دلایل مختلف (عبور عابر پیاده، پیچیدن ناگهانی خودرو)؛
  • رانندگی بین دو خودرو و رعایت فاصله طولی مناسب بین آن‌ها؛
  • رانندگی در بزرگراه با سبقت‌گیری خودروهای سناریو؛
  • گردش‌ در تقاطع ها و عبور عابر پیاده از تقاطع؛
  • عبور عابر از بین دو خودرو پارک شده (نقطه کور راننده).

رانندگی در سطح شهر با ترافیک شهری:

  • عبور از میدان (رعایت حق تقدم، رعایت فاصله مناسب، تعویض خط، رانندگی بین خطوط).

کابین شبیه ساز

امکان مدل سازی محیط:

  • محیط درون شهری: مناطق شهری شامل انواع خیابان ها، ساختمان ها، مکان های خاص نظیر بیمارستان، مدرسه، محل عبور عابر پیاده، پل هوایی، تونل، علائم و چراغ های راهنما و انواع خط کشی ها؛
  • محیط برون شهری: مدل سازی سه‌بعدی عوارض و نواحی طبیعی، انواع جاده ها شامل جاده های دوطرفه، بزرگراه، آزادراه و نظایر آن ها؛
    - جاده کوهستانی: امکان طراحی و ساخت انواع جاده های کوهستانی و امکان رانندگی در جاده های شیب دار؛

امکان تغییر شرایط جوی و محیطی:

  • شبیه سازی شرایط آب و هوایی شامل باران و برف؛
  •  رانندگی در شرایط شب، روز و گرگ‌ومیش با قابلیت کنترل زمان.

 امکان تغییرات وضعیت ترافیکی:

  • شبیه سازی جریان ترافیکی با حجم مختلف.

سیستم تولید و پخش صدا

صدای استارت و روشن شدن شبیه ساز

صدای موتور شبیه ساز

صدای چراغ راهنما

صدای حرکت برف پاک کن

صدای سه بعدی تمامی عناصر

با هدفون گوش دهید.

دموی صدا

محیط های گرافیکی

  • محیط قلق‌گیری: محیط مجازی جهت آموزش اولیه کاربران با بهره گیری از تصاویر گرفته‌شده از برخی محله های شهری.
  • شهرک مجازی: این شهرک محیطی مجازی با بهره گیری از تصاویر گرفته‌شده از برخی خیابان ها و محله های تهران است. این محیط دارای عوارض مختلفی مانند میدان، تقاطع، مسیر خط ویژه، خیابان های یک‌طرفه و دوطرفه است.
  • محیط برون شهری: شبیه سازی کمربندی شهری، برخی از جاده های کوهستانی و جاده های بیابانی با انواع پوشش های گیاهی و عوارض جاده ای.