شرکت فناور شبیه ساز نصیر
منو فارسی منو

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه ارتقای مهارت رانندگان ناوگان بین‌شهری

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۱
اشتراک گذاری:

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت فناور شبیه‌ساز نصیر با یکدیگر هم‌گام شدند تا با توسعه این سامانه کاربردی؛ مهارت رانندگان و ایمنی جاده‌ها را ارتقا دهند.

ایمنی همیشه یکی از موضوعات کلیدی حمل‌ونقل به خصوص در بخش بین‌شهری است و مدیران توجه ویژه‌ای به این امر دارند. آمار بالای تلفات و سوانح جاده‌ای، بازیگران این حوزه را بر لزوم استفاده از ابزار‌های مختلف مانند سیستم‌های نظارتی و آموزشی سوق داده است.

یکی از عوامل موثر در این سوانح، خطای انسانی و عدم مهارت راننده در هدایت وسایل‌نقلیه در شرایط مختلف جاده است. برهمین اساس استفاده از فناوری سیستم‌های شبیه‌ساز، به‌عنوان یک ابزار سنجشی برای ارزیابی میزان توانمندی رانندگان به‌خصوص رانندگان وسایل‌نقلیه عمومی و سنگین بین‌شهری است  در شرایط مختلف نظیر برای افزایش مهارت رانندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین راستا، براساس نیازمندی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای بهره‌برداری از این ابزار با هدف ارزیابی سالانه رانندگان وسایل‌نقلیه عمومی و سنگین و افزایش مهارت آنان؛ محصول شبیه‌ساز رانندگی خودروهای بین‌شهری توسط شرکت فناور شبیه‌ساز نصیر طراحی و ساخته می‌شود.

این محصول با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور توسعه داده خواهد شد.

به‌همین منظور در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان ستاد حمل‌ونقل پیشرفته، سازمان راهداری و شرکت فناور شبیه‌ساز نصیر منعقد گردید. لازم به ذکر است این سامانه در مرکز آموزش شهید تفویضی سازمان راهداری مستقر و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.