شرکت فناور شبیه ساز نصیر
منو فارسی منو

شبیه‌ساز خودروهای سنگین؛ دستاوردی دیگر از دانش بنیان‌های ایرانی

تاریخ انتشار: 18 آذر 1402
اشتراک گذاری:

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهیار ابراهیمی رییس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمزه ذاکری رییس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهاب خدامرادی مدیر گروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان حمل و نقل و فضایی در بازدید از شرکت فناور شبیه ساز نصیر از نزدیک با دستاوردها، محصولات و مسائل و نقطه نظرات تولیدکنندگان این شبیه‌سازها آشنا شدند.

در این بازدید عبدالهادی مدیرعامل شرکت فناور شبیه ساز نصیر، نحوی عضو هیات علمی دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر و مسوول پروژه شبیه ساز و حسینی، مدیر پروژه شبیه ساز توضیحاتی را درباره شبیه‌سازهای تولیدی و مزایای استفاده از آنها بیان کردند.

عبدالهادی گفت: نبود آموزش های کافی و دوره های مهارت افزایی در آمار بالای تصادفات رانندگی در کشور که سالانه جان تعداد زیادی از هموطنان را می‌گیرد و سبب خسارتهای اجتماعی سنگینی برای کشور می‌شود، موثر است.

وی اظهار داشت: شبیه سازهای رانندگی شامل دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری می باشند که به صورت هماهنگ با هم کار می‌کنند و یک محیط مجازی را خلق و در نهایت احساس رانندگی را به راننده منتقل می‌کنند. به صورت کلی شبیه سازهای رانندگی دارای سکوی راننده شامل داشبورد، صندلی راننده، پدال ها و سنسورهای موقعیت پدال ها، مدل گرافیکی از جاده ها و محل تردد رانندگان به همراه عابرین پیاده و حضور سایر خودروها، مدل دینامیکی خودروی واقعی، دربرگیرنده رفتارهای خودرو در محیط، فرمان نیرویی جهت بازخورد گشتاور فرمان روی دست کاربر و سناریوهای آموزشی، مهارتی و درک خطر هستند.